Kovács Tamást láthatjuk a TV2 Korhatáros szerelem című sorozata második évadában, valamint a székesfehérvári Vörösmarty Színház előadásaiban is.
Tavaly ősszel beszélgettünk legutóbb Kovács Tamással, aki akkor még a budapesti Szín- és Filmművészeti Egyetem ötödéves hallgatója volt, és pontosan nem tudta, mihez kezd a diplomaszerzés után. Akkor a beszélgetés apropóját főleg az adta, hogy egyik főszereplőt alakítja a TV2 Korhatáros szerelem című sorozatában. Kovács Tamás azóta lediplomázott, nyáron a Korhatáros szerelem második évadát forgatta és a székesfehérvári Vörösmarty Színház társulatának a tagja lett. Ezúttal az újdonságokról kérdeztük Kovács Tamást.
A TV2-ben nemrég elindult a Korhatáros szerelem második évada. Miben volt számodra más a forgatása?
– Sok új ember jelent meg, de ugyanolyan lelkesek voltak, mint mi tavaly, úgyhogy megint jó volt a hangulat. Ezúttal a forgatás nem ölelte fel az egész nyaramat, feszített tempóban dolgoztunk, de közben sokat poénkodtunk. Amikor épp nem kellett koncentrálni, akkor egymást ugrattuk. Valamelyest felszabadultabb voltam, mert már tudtam, hogy mire számítsak. Más újdonságokat is hozott, míg az első évadot lényegében Rohonyi Gábor rendezte, a másodikat Radnai Márk fiatal rendező, aki színészi és rendezői szakra is járt. Most több szálon bonyolódik a filmsorozat története, több új szereplő van és 16-os besorolást kapott, mivel több túlfűtött jelenet lesz benne. Szerintem akkor van értelme elkészíteni egy sorozat második évadát, vagy egy film második részét, ha az felül tudja múlni az elsőt, ha tud csavarni a történeten, fordulatokban gazdagabb, színészileg pontosabb tud lenni. Ha ugyanazon a szinten marad, vagy netán alá esik, akkor az bukás. A készítők nagyon törekedtek, majd kiderül, hogy sikerül-e hozni az első évad népszerűségét, esetleg továbbnövelni. Tavaly egy kicsit lehetett rá számítani, hogy lesz második évad, de most képtelenség megjósolni, sor kerül-e folytatásra.
Most diplomáztál és máris társulattag lettél...
– Nagyon szerencsés helyzetbe kerültem, három helyről is kaptam szerződési ajánlást, ez manapság megbecsülendő. Végül a székesfehérvári Vörösmarty Színházat választottam. Nincs nagyon messze, nem kell odaköltöznöm, továbbra is élhetek Budapesten. Autóval kevesebb, mint egy óra alatt odaérek, és ez így nagyon kényelmes. Persze nem csak ez az oka. Szerintem azért jó vidéki színházban dolgozni, mert ott egy színház van egy városban, és az mindenféle műfajú előadást készít. Sokféle előadásban próbálhatom ki magamat, zenés, vidám, drámai és prózai szerepekben is. Izgalmasnak ígérkezik az évad. Négy új előadásban játszom majd, az első, a Caligula bemutatója most 6-án volt.
Mitől izgalmas számodra ez az előadás?
– Camus Caligulájáról van szó. A szerző a valós figurából merített, izgalmas volt dokumentumfilmeket nézni, utánaolvasni milyen is lehetett Caligula és miket művelt. A harmadik római császárként kevesebb mint négy évig uralkodott, szórta a vagyont és zsarnokoskodott. Számomra a figura kiszámíthatatlansága a legizgalmasabb, ahogy a szabadságát keresi a legszélsőségesebb módon, és a végén rájön, hogy semmire se jutott, nem tudja megváltoztatni az emberiséget. Az előadást Nagy Péter István rendezte, aki negyedéves a színművészetin és Horváth Csaba osztályába jár, aki pedig a fizikai színházat szinte egyedülálló módon képviseli Magyarországon. Nagy Péter István valamelyest őt követi. Az előadás sok mozgásszínházi elemet tartalmaz. A mozgásszínházban az tetszik, hogy a mozgás teljes mértékben a szöveget és a jelentet szolgálhatja, de mehet teljesen ellene is. Az egyetemen is sok mozgás volt és már akkor éreztem, hogy ez nekem jól megy, szeretem csinálni. Még csak most lettem társulattag, nagyon hálás vagyok ezért a szerepért, jó belépőnek számít.
Mely előadásokban szerepelsz majd a továbbiakban?
– Most kezdjük Az ember tragédiája próbáját. Rendkívül izgalmasnak ígérkezik, mert rendhagyó koncepció szerint készül, négyen rendezik. Az előadás színekre lesz osztva, az ún. keretszínekben Ádámot alakítom, a többiben pedig más szerepekben jelenek meg. Szinte az egész társulat játszik benne. Különleges lesz a díszlet is, amelyhez kinetikus homokot használnak majd. Ezután Lendvai Zoltán rendezi a 80 nap alatt a Föld körül című előadást. Azt is kíváncsian várom, mert szintén izgalmasnak hangzik. A későbbiekben Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjával foglalkozunk, az egy magyarországi ősbemutató lesz. Közben a Sztalker Csoporttal is dolgozunk, amelynek egyik alapítója és vezetője ifj. Vidnyánszky Attila.