Ismertető CARMEN - Székesfehérvári Balett Színház
CARMEN
Vörösmarty Színház - Nagyszínpad
Táncszínházi est két felvonásban
„Idézőjelek” (20 perc) – Carmen (45 perc)
„Idézőjelek”
A kortárs író és költő L. Simon László korábbi könyvének az alkotó által megszerkesztett részleteire készített koreográfiát Egerházi Attila. A koreográfia az író által kifejezésre juttatott megfoghatatlan, olykor szinte kimondhatatlan gondolatokat és érzéseket ragadja meg és teszi láthatóvá, miközben a szövegben rejlő kódolt üzenet a lélek számára letapogatható módon jelenik meg és táncköltészetként kel életre. Csak úgy, mint az Örkény-balett esetében, a koreográfiában az irodalmi szöveg kap erőteljes hangsúlyt, s ezt egészítik ki a zenei betétek.
Felhasznált irodalom:
Válogatás L. Simon László A háromlábú lovat etető lány című kötetéből.
Alkotók:
Rendező-koreográfus:………………………………..…………………….Egerházi Attila |
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester:….……...Cristina Porres Mormeneo |
Librettó:………………………...............................……………..………...L. Simon László |
Zene:………..Kronos Quartet: Built you a mountain; Laurie Anderson and Kronos Quartet, ………………………………..………...Kimmo Pohjonen and Kronos Quartet: Emo Part 1. |
Jelmezterv:……………………………..…………………...Pajor Patrícia és Herman Anett |
Hangfelvételről közreműködik:………....Sarádi Zsolt (Vörösmarty Színház színművésze) |
Hangfelvétel:……………………..…………………………………………..Kovács Tamás |
Hangvágás és speciális hangeffektek:……...…………………..Cristina Porres Mormeneo |
Média design:………………………………………………………..……….Falvay Miklós |
Szcenikus:……………………………………………………………..……...Bajkó György
CARMEN A balett alapvető emberi érzelmeket vesz górcső alá. Úgy, mint szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint férfi és nő között létrejövő dominancia. A táncdráma megalkotásával semmiképpen nem volt célom, hogy az illusztrációul szolgáljon Carmen és Don José örök érvényű történetéhez, hanem hogy Bizet operájából, Rodion Schedrin által írt tánc szvitté komponált zeneművet láttatva, a zene, a tánc és a szcenográfia (színpadkép, jelmez, díszlet és világítás) egységbe öntése révén egy új minőséget hozzak létre. Olyanképpen alkottam meg a darabot, hogy az egyben legyen átélhető, érezhető és érthető történet. Lényeges és általam fontosnak tartott dramaturgiai eszköz a humor, az irónia és a szarkazmus, amely érezhetően végig vonul a baletten.
Alkotók:
Koreográfus:Egerházi Attila Zene:Rodion Shchedrin (Bizet nyomán) Próbavezető balettmester és koreográfus asszisztens:Cristina Porres Mormeneo Jelmezterv:Andrea T. Hammer, Dusana Heráková Fényterv:Egerházi Attila Díszletterv:Árvai György
|
A Székesfehérvári Balett Színház, a szereplőváltoztatás jogát fenntartja!